1. Ana Sayfa
  2. Sağlığımız & Beslenme
  3. Bamya Tohumu Nedir? Bamya Tohumu Faydaları

Bamya Tohumu Nedir? Bamya Tohumu Faydaları

bamya tohumu

Bamya pek çok araştırmaya konu olmuş bir sebzedir. Zengin minerallere ve vitaminlere sahip bir lif kaynağıdır. Yemek olarak tüketilmesinin yanı sıra bamya tohumu olarak da haftalık kürler halinde tüketebilirsiniz.

Bamya Tohumu Nedir?

Bamya tohumu, bamya bitkisinin içinde bulunan çekirdeklerin kurutulmasıyla elde edilir. Organik tohumlar sağlığımız için çok faydalıdır.

Bamya tohumu, özellikle sindirim sistemi için çeşitli tıbbi niteliklere sahiptir. Bitki bazlı sağlıklı bir gıdadır. Tohumlar kabızlık, şeker hastalığı ve sarılık tedavisinde tıbbi olarak kullanılmaktadır. Mısırlılar bamyayı böbrek taşlarını önlemek için kullanmışlardır.

Türkiye’de kavrulmuş tohumlar nesillerdir diyabet için geleneksel bir ilaç olarak tüketilmektedir.

Bamya Tohumu Faydaları Nelerdir?

Kalorisi düşüktür ve harika bir besin kaynağıdır. Bamya tohumunda bulunan C vitamini, bağışıklığıı desteklemeye yardımcı olur. Ayrıca, bamya tohumu vücudumuzdaki kanın pıhtılaşmasına yardımcı olan K vitamini açısından da zengindir.

Bamya Tohumu Nasıl Kullanılır?

Bamya tohumu neye iyi gelir ve bamya tohumu ne işe yarar soruları, bu güzel besini tüketirken aklımıza gelir. İşte iyi geldiği sayısız sağlık sorunu:

1. Kanserle Savaş

Antioksidanlar, vücudumuzun hücrelere zarar verebilecek serbest radikaller olarak adlandırılan moleküllerle savaşmasına yardımcı olan doğal bileşiklerdir. Serbest radikallerin kansere yol açabilen oksidasyon hasarına neden olduğu bilinmektedir.

Bamya tohumu A ve C vitaminleri de dahil olmak üzere polifenol adı verilen antioksidanlar içerir. Ayrıca kanser hücresi büyümesini engelleyebilen lektin adı verilen bir protein içerir. Bamyadan elde edilen konsantre bileşiklerin kullanıldığı araştırmalar, bunların meme kanseri hücrelerinin büyümesini %63’e kadar engellediğini göstermektedir.

2. Kalp ve Beyin Sağlığını Destekler

bamya tohumu

Polifenoller , kanın pıhtılaşmasını önler ve serbest radikal hasarını azaltarak kalp problemleri ve felç riskinizi azaltır. Bamya tohumundaki antioksidanlar, beyin iltihabını azaltır.

Bamya tohumlarında jelimsi bir madde bulunmaktadır. Bu madde sindirim sırasında kolesterole bağlanır ve vücuttan atılır. Dolayısıyla düzenli olarak bamya tohumu tüketmek kolesterolün düşmesine yardımcı olur.

3. Kan Şekeri Kontrolü

Çeşitli araştırmalar bamya tohumunun kan şekeri düzeylerini kontrol etmeye yardımcı olduğunu göstermektedir. Araştırmacılar, bamyanın sindirim sırasında şekerin emilmesini önlemeye yardımcı olduğunu söylüyor.

4. Hamilelik ve Emzirme

Folat, hamilelik sırasında fetal sorunları önlemek için önemlidir. Folik asit seviyelerinin düşük olması hamilelik kaybına veya bebekte bazı sorunlara neden olabilir. Düşük folat seviyeleri, spina bifida gibi durumlarla ilişkilendirilmiştir.

Yeterli folat almak özellikle kadınlar için hamilelik öncesi ve sırasında ve emzirme döneminde önemlidir. 100 gramlık bir bardak bamya, 60 mcg folat içerir.

5. Osteoporoz ve Kemikler İçin Bamya Tohumu

K vitamini oranı çok yüksektir ve bu da kemikler için iyidir. K vitamini, kemiklerin kalsiyumu emmesine yardımcı olur. Teorik olarak, yeterince K vitamini alan kişilerin güçlü kemiklere ve daha az kırıklara sahip olma olasılığı daha yüksektir.

6. Sindirim Sistemini Destekler

Bamya tohumları lifli bir besindir. Lifli beslenme, kabızlığı önlemeye ve sağlıklı bir sindirim sistemini korumaya yardımcı olur.

7. Kuru Ciltler ve Yıpranmış Saçlar 

Birçok kozmetik şirketi, bamya tohumunu kimyasal özelliklerinden dolayı ürünlerinde kullanıyorlar. Düzenli olarak tüketimi;

  • ciltte yumuşatıcı ve nemlendirici etki (E vitamini dermisin lipid tabakasını zenginleştirir)
  • onarıcı etki (C vitamini, cildi elastik hale getirmek ve saçı güçlendirmek için kolajenden önce gelir)
  • antioksidan güç (vitaminler erken cilt yaşlanmasına karşı koyar)

Bamya Tohumu Dizlere İyi gelir mi?

Bamya tohumunda bulunan K vitamini kemikleri güçlendirir. Kırık, çatlak, kemik erimesinde iyileştirici bir etkiye sahiptir. Ayrıca dizlerde oluşan sıvı kaybı, diz ağrısı, diz kireçlenmesi ve menisküs gibi hastalıklarda doğal bir tedavi yöntemidir.

Diz Ağrılarına Karşı Bamya Tohumu Nasıl Tüketilir?

Eklemlerimizin sinovyal sıvı adı verilen kalın, kaygan bir sıvı ile dolduğunu zaten biliyor olabilirsiniz. Bu, yeterli beslenmeyi sağlayarak kıkırdağın sağlıklı kalmasına yardımcı olur.

Obezite, zorlanma veya yaralanmalar diz ağrısına neden olabilir. Basitçe sıvının dolaşımına yardımcı olmak diz ağrısını hafifletir.

Yoga yapmak, tüm eklem ağrılarını önlemek ve tedavi etmek için popüler bir yöntem olsa da, beslenmenize bu hariika sebzenin tohumlarını eklediğinizde dizlerinizde yaşadığınız sıkıntıdan kurtulabilirsiniz.

Diz ağrısı için bamya tohumu harika bir tedavi yöntemidir. Dizde meydana gelen ağrı, sıvı kaybı, minüsküs ve diğer ağrılı durumlar için günde 9-10 adet tohum tüketin. Tohumları;

  • Suyla diret yutabilirsiniz.
  • Yutmakta zorlanıyorsanız öğüterek (kahve değirmeninde) tüketebilirsiniz.
  • Kaynar su ekleyerek çay gibi içebilirsiniz.
  • Öğüttülmüş şekilde aynen Türk kahvesi gibi pişirebilirsiniz
  • Tohumları bir bardak suyun içinde sabaha katar bekletip, uyandığınızda ya da gün içinde içebilirsiniz.

Ayrıca, diz ağrısı bamya kürü de yapabilirsiniz. Bamya tohumu kürü hazırlanışı:

11 adet bamya tohumunu tamamen toz haline gelecek şekilde öğütün. Bu tozu 1 tatlı kaşığı zeytinyağı ve 1 yemek kaşığı bal ile karıştırın. Bu karışım macun kıvamındadır. Her sabah aç karnına 1 çay kaşığı olarak tüketin. Günlük bu miktarın üzerine çıkmayın. Kullandığınız malzemelerin doğal olmasına özen gösterin.

Bamya Tohumu Zayıflatır mı?

Bu şifalı tohum, diyetle birlikte zayıflamanıza yardımcı olur. Tohumlar liflidir. Bu nedenle, düzenli olarak kullandığınızda uzun süre tokluk hissi yaratır. Ayrıca enerjinizi arttırır. Böylece diyet yaparken halsiz, yorgun ve isteksiz olmazsınız. Aksine spor yapmanız için de gerekli enerjiye sahip olursunuz. Zayıflamak için bamya tohumundan 11 tane her sabahları tüketin. Kahvaltı etmeden 20 dakika önce tüketirseniz etkisini daha net hissedersiniz.

Ne Kadar Süre Tüketilmelidir?

Tüm kürlerde olduğu gibi 1 haftalık aralar vererek 2-3 ay bamya kürünü yapabilirsiniz.

Yorum Yap

Yorum Yap