Vücutta Basen Neresi? | Basen Eritme Yöntemleri

Basen neresi, tüm kadınların estetik ve sağlık için üzerine eğildiği en önemli vücut bölgelerinden olan basen, kalçanın iki parmak altından başlayan ve dışa doğru bir üçgen gibi genişleyip kalçaya ve bacaklara doğru daralan bölge, basen bölgesi olarak adlandırılır. Vücutta basen neresidir, vücudun en hızlı yağlanan ve bu yağların en yavaş verilebildiği bölgelerden biridir.

Basen bölgesinde yağ depolama, kadınlarda 12 yaşından itibaren başlar. Zaman içinde beslenme rejiminize dikkat etmediğiniz takdirde bu yağlar basen bölgesi civarına yerleşir ve kalıcı olur. Eğer diyet ve egzersiz yoluyla basen bölgenizdeki yağlanmaya çözüm bulmazsanız, yüksek tansiyon ve şeker hastalığına varabilecek tehlikelerle karşılaşabilirsiniz.

Basen bölgesinin en sevdiği gıdalar, karbonhidratlardır. Bu nedenle diyetinizden karbonhidratı çıkarmalı veya azaltmalısınız. Benzer şekilde doymuş yağlar da, hem baseniniz hem de kardiyovasküler sağlığınız için oldukça zararlıdır.

Basen Genetik Midir?​

Geniş basenlerin başka bir nedeni de genetik faktörlerdir. Ailenizde geniş basen yaygın ise, sizinki de ırsi olabilir.

Basen Eritme Nasıl Olur?​

Basen nasıl eritilir, beslenme ve hareket ile gerçekleştirilir. Basen eritme diyet ile de mümkündür. Basen eritme diyeti için, gelin neler yiyebileceğinize ve nelerden sakınmanız gerektiğine birlikte bakalım:

  • Karbonhidrat ve doymuş yağlardan uzak durmalısınız. Ekmek yiyecekseniz, bunu tam buğday veya çok tahıllı olarak seçmelisiniz.
  • Yağda kızartma yerine ızgara, fırınlama veya buharda pişirme gibi yöntemleri tercih etmelisiniz.
  • İşlenmiş (paketlenmiş) gıdalardan uzak durmanızı tavsiye ediyoruz. Bu sadece basenleriniz için değil, tüm vücut sağlığınız için gereklidir.
  • Mantar, ıspanak, maydanoz, kereviz, taze nane ve bamya gibi düşük karbonhidrat içerikli sebzelerden yemek yapabilirsiniz. Bunlar sizi hem tok tutacak, hem de basenlerinizin incelmesine yardımcı olacak.
  • Su tüketiminizi mutlaka arttırmalısınız. Günde 2 – 3 litre su, ödem atmanıza da yardımcı olacaktır.
  • Badem ve fındık gibi kuruyemişler de sizi tok tutacak ve basenlerinizde yağa dönüşmeyecektir.

Basen Eritme Hareketleri Evde​

Evde yapabileceğiniz hareketler ile basenlerinizi forma sokmanız mümkün. İyi bir diyete yardımcı olacak basen eritme yöntemleri, aşağıdaki gibidir:

Hip Abduction​

basen egzersizi bacak acma
basen egzersizi bacak acma

Bu hareket ile, baseninizi ve bacaklarınızı çalıştırmış olacaksınız. Bir direnç bandının bir tarafını koltuk gibi ağır bir nesneye geçirip, diğerini de ayağınıza geçirdikten sonra, ayağınızı kendinize doğru çekmelisiniz. Kendinizi zorlamadan, günde 10 kere ile başlayabilirsiniz.

Glute Bridge​

basen egzersizi govde 1
basen egzersizi govde 1

Bu hareket ile hem basenlerinizi şekle sokacak, hem kalçalarınızı ve bacaklarınızı biçimlendireceksiniz. Ayrıca, karın kaslarınız için de faydalıdır. Egzersizi gerçekleştirebilmek için, sırtüstü uzanın ve kollarınız, başınız ve ayaklarınız yerde olacak şekilde, gövdenizi havaya doğru kaldırıp indirin. Kalçanızı bir köprü gibi düz hale getirdiğinizde, egzersiz hareketini tamamlamış olacaksınız.

Yürüyüş​

Yürüyüş, her sağlık sorununda olduğu gibi basen eritme için de idealdir. İmkanınız varsa, günde 1 saatlik ortalama tempoda bir yürüyüş, birkaç hafta içinde gözle görülür bir fark yaratacaktır. Ancak yürüyüş egzersizi, düzenli yapıldığında faydalı olacaktır.

Merdiven Çıkma​

Merdiven çıkma, yürüyüşten de etkili bir basen eritme yöntemidir. İşyerinizde veya apartmanınızda, asansörle çıkıp indiğiniz katlara, yürüyerek inip çıkarak kısa sürede fark yaratabilirsiniz.

Bisiklet​

Kondisyon bisikleti veya yaşadığınız yerde imkanınız varsa normal bisiklet ile günde yarım saatlik bir egzersiz, basen görünümünüzü oldukça değiştirecektir.

Squat​

Squat egzersizi, kalçalarınız kadar basenleriniz için de faydalıdır. Günlük temponuza uygun olarak, fırsat bulduğunuz her yerde kısa seanslar şeklinde gerçekleştirebileceğiniz bir egzersizdir. Yalnız, squat yaparken dizlerinize ve sırtınıza çok dikkat etmeli, yorulduğunuz anda bırakmalısınız.

Bu egzersizleri yaparken, istediğiniz basen ölçülerine kavuştuktan sonra da devam etmenizi öneriyoruz. Aksi takdirde, basenleriniz tekrar eski formuna dönebilir. Eskisi kadar yoğun tempoda olmasa da, kas hafızasını korumak için yapacağınız egzersizler, hem daha fit görünmenize hem de sağlığınızı korumanıza yardımcı olacak.

Genetik Basen Erir Mi?​

Özellikle yaş ilerledikçe genetik faktörler etkisini daha fazla hissettirmeye başlar ve basen bölgesi belirginleşir. Ancak bu kaderiniz değildir ve spor eşliğinde iyi bir diyet ile, genetik basen erir. Genetik basen, daha inatçı olduğu için, başlangıçta hiçbir değişiklik olmuyormuş gibi gözükmesine aldanmamalı, sabrederek diyet ve egzersize devam etmelisiniz.

1 Haftada Basen Nasıl Eritilir?​

1 haftada basen eritme, oldukça rağbet gören sorulardan biri. Ancak böyle bir şey mümkün değildir. Sağlığınızı koruyarak 1 haftada basen nasıl eritilir sorusuna verilecek cevap, hayır şeklindedir. Siz de, internette veya televizyonda gördüğünüz, sağlığınızı büyük riske atabilecek bu tür söylentilere inanmayın ve doktorunuza danışmadan ölümcül sonuçlanabilecek diyet yapmayın.

Spor Yapmadan Basen Erir Mi?​

Spor yapmadan sadece diyet ile basen eritmeniz de mümkündür ancak normalden daha uzun sürer. Bazı insanların eklem rahatsızlıkları nedeniyle spor yapması mümkün olmayabilir ancak diyetisyen rehberliğinde yapacağınız iyi bir diyetle, basen sorununuzdan spor yapmadan da kurtulabilirsiniz.

Kalça Ve Basen Arasındaki Fark Nedir?​

Kalça, popo kısmıdır, basen ise kalça bitiminden başlar. Kalça ölçüsü için poponun tepe kısmından kasıkların ortasına kadar olan kısmın, basen ölçüsü için ise kalça bitiminden aşağı doğru ölçü alınır. Dolayısı ile, basen vücudun neresinde sorusunun cevabı, aşağıdaki fotoğraftaki gibidir:

basen vucudun neresidir
basen vucudun neresidir

Yorum Yaz