• Eğlenceli genel forumlar arasında bir yıldız gibi parlayan en iyi genel forum sitesi Dipsiz Forum'a hoş geldiniz.

    Sadece 3 saniyenizi ayırarak, reklamsız ve güncel forumlar deryasına atlamaya ne dersiniz? Haydi, burası dipsiz bir forum, burada her şey var!

Bağışıklık Sisteminizi Güçlendiren ve Geliştiren 16 Gıda

Yakida

From bay
Yönetici
23 Mart 2021
1.109
2.687
Bursa
Mürver

mürver.jpg


Mürver, yüzyıllardır tıbbi olarak kullanılan bir çalıdır. Sambucus nigra veya kara mürver çalısı, şurup ve pastiller yapmak için en yaygın kullanılan versiyondur. Mürver özleri antiviral, antikanser ve antienflamatuar özelliklere sahiptir. Mürver ayrıca flavonoidlerde yüksektir. İnsanlar mürver şurubu soğuk algınlığı, grip ve bakteriyel sinüs enfeksiyonları için bir çare olarak alırlar. Bitki ilacı, mukus zarlarındaki şişmeyi azaltarak çalışır. Bazı araştırmalar mürver özünün grip süresini azalttığını öne sürüyor. Grip enfeksiyonlarında işe yarıyorsa koronavirüs (COVID-19) enfeksiyonuna karşı bağışıklık sisteminize yardımcı olabilir.

Mürver Etkileşimleri.

Mürverin faydaları çoktur, ancak çare bazı reçeteli ilaçlarla etkileşime girebilir. Rejiminize herhangi bir yeni ilaç eklemeden önce daima doktorunuza veya eczacınıza danışın. Mürver aşağıdaki ilaçlarla etkileşime girebilir.

Diüretikler: Mürver bir idrar söktürücüdür, bu nedenle reçeteli bir idrar söktürücü ile birlikte alınması etkilerini artıracaktır.
Müshil: Mürverin müshil etkileri vardır, bu nedenle diğer müshil ilaçları ile birlikte alınmamalıdır.
Steroidler: Mürver bağışıklık sistemini uyarır, bu nedenle bağışıklık sistemini baskılamak için tasarlanmış steroidler ve diğer ilaçlarla birlikte alınmamalıdır. Organ nakli yapıldıktan sonra bağışıklık sistemini baskılayan ilaçlar kullanan kişiler mürver almamalıdır.
Kemoterapi: Mürver, kemoterapiye müdahale edebilir ve onunla birlikte alınmamalıdır.
Diyabet ilaçları: Mürver, kan şekerini düşürür, bu nedenle diyabeti tedavi eden ilaçlarla birlikte alınmamalıdır.
Teofilin: Mürver, astım ve solunum rahatsızlıklarını tedavi etmek için reçete edilen bu ilacın kan seviyelerini azaltabilir.

Mantar

Mantar.jpg

Mantarlar, selenyum ve riboflavin ve niasin gibi bağışıklık sisteminin en üst düzeyde çalışması için gerekli olan B vitaminleri bakımından yüksektir.
Bağışıklık Sistemi Güçlendiriciler

Bağışıklık sisteminizi nasıl güçlendireceğinizi mi merak ediyorsunuz? Daha fazla mantarı yiyin. Mantarlar selenyum ve riboflavin ve niasin gibi B vitaminleri bakımından yüksektir. Bu mineraller ve vitaminler, bağışıklık sisteminin uçtan uca çalışması için gereklidir. Mantarlar ayrıca bağışıklık fonksiyonunu artıran şeker benzeri moleküller olan polisakkaritlerde de yüksektir.

Mantarlar, birçok yemeğin lezzetini artırabilecek lezzetli bir kaliteye sahiptir. Mantarları nasıl yiyeceğinizden emin değil misiniz? Bu lezzetli mantarları servis etmek için aşağıdaki ağız sulandıran yolları deneyin.

Sote, ızgara ve kavurma, mantarların zengin, tuzlu lezzetini ortaya çıkarmaya yardımcı olacaktır.
Mantarlar, çırpılmış yumurta ve omletlere harika bir katkı sağlar.
Dilimlenmiş mantarları çorbalara, salatalara veya lazanyalara atın.
Sebzeli burgerlerde Portobello mantarlarının tadını çıkarın.
Mantar dolması lezzetli ordövrler yapar.



Acai Berry

Acai Berry.jpg

Acai meyveleri, vücuttaki oksidatif stresle savaşan ve iltihabı azaltan flavonoid moleküller olan antosiyaninlerde yüksektir.

Acai berry, Brezilya, Trinidad ve Güney Amerika'nın bazı bölgelerindeki acai palmiye ağacından elde edilen siyah-mor bir meyvedir. Meyve antosiyaninlerde yüksektir. Bu flavonoid moleküller çok güçlü antioksidanlardır. Serbest radikalleri temizleyerek vücuttaki oksidatif stresle savaşırlar. Antioksidanlar, bağışıklığı artırmak ve vücuttaki iltihabı azaltmakla tanınır. Bir acai kasesinin tadını çıkarmak için daha iyi bir zaman olamaz!

Acai meyvesi çok güçlü bir antioksidan ve bağışıklık sisteminin uyarıcısıdır, araştırmacılar onu her türlü koşul için potansiyel bir tedavi olarak inceliyorlar. Çalışma alanları arasında acai kullanımı vardır.

artan prostat spesifik antijen (PSA);
kardiyovasküler hastalık ve metabolik sendrom;
alt rektum kanseri;
kabızlık ve
Çalışmalar için diğer potansiyel, diğer koşulları (örneğin, maya enfeksiyonları, Grip, COVID-19) içerebilir.

İstiridye

İstridye.jpg

İstiridye denizden gelen bir beslenme merkezidir. 3 onsluk bir Pasifik istiridye porsiyonu, sadece 140 kalori için günlük selenyum değerinin %190'ını, günlük demir değerinin %45'ini ve günlük C vitamini değerinin %20'sini sağlar. 3 onsluk bir istiridye porsiyonu, 16 gram yüksek kaliteli protein içerir. Deniz ürünleri ayrıca çinko ve A vitamini sağlar. İstiridyelerdeki bu vitaminler ve mineraller, uygun bağışıklık fonksiyonu için kritik öneme sahiptir.

İstiridye Yeme Yolları

Çoğu insan yarım kabukta servis edilen çiğ istiridyelere aşinadır, ancak istiridye yemenin başka birçok yolu vardır. Bunlar şunları içerir:

İstiridye Dolması,
İstiridye güveç,
midye dolma,
taraklı istiridye ve
Izgara İstiridyeler.

KARPUZ

KARPUZ.jpg

Karpuz bağışıklığı güçlendiren bir meyvedir. Bir porsiyon karpuzda 270 mg potasyum, günlük A vitamini değerinin %30'u ve C vitamininin %25'i bulunur. Karpuzun kalorisi hiç de fazla değil. 2 fincan karpuz sadece 80 kaloriye sahiptir. Karpuz ayrıca B6 vitamini ve glutatyon sağlar. Vücudun, uygun bağışıklık fonksiyonu için bu vitaminlere, besinlere ve glutatyon gibi bileşiklere ihtiyacı vardır.

Karpuz Yemenin 5 Yolu

Bu meyvenin tadını çıkarmanın en yaygın yolu karpuz dilimleridir. İşte karpuz yemenin birkaç yaratıcı yolu.

Karpuzlu bir meyve salatası yapın ve üzerine limon, bal ve nane sosu ekleyin.
Uzun bir bardak karpuz çilekli limonata için.
Beyaz peynirli roka karpuz salatası üzerine atıştırmalık.
Dondurulmuş karpuz şerbetinin tadını çıkarın.
Karpuz, zencefil, misket limonu ile serinleyin.


BUĞDAY TOHUMU

BuğdayTohumu.jpg

Buğday tohumu, buğday çekirdeğinin en iç kısmıdır. Tahılın besin açısından en zengin kısmıdır. B vitaminleri, çinko ve E vitamini açısından zengindir. Yoğurt veya mısır gevreği üzerine buğday tohumu serpin veya sallayarak ekleyin. Buğday tohumu, unlu mamüllerde beslenmeyi artırmak için kolay bir katkı sağlar. Fazladan vitamin ve mineral almak için tariflerde biraz beyaz un yerine buğday tohumu kullanın.

Buğday tohumu ile ne yaparsınız?

Çoğu insan buğday tohumunun meyve, yoğurt veya mısır gevreği üzerine serpilmiş lezzetli bir sos yaptığını bilir, ancak onunla başka ne yapabilirsiniz? Buğday tohumu, çeşitli tariflerde kullanılabilen çok yönlü bir besindir.

Fırında tavuk ve balık için panelenmiş bir kaplama yapmak için buğday tohumu, otlar ve baharatları birleştirin.
Köfte ve köftelerde galeta unu yerine buğday tohumu kullanın.
Pişmiş elmalı kek ve benzeri tatlıların üzerine buğday ruşeymi serpin.



YOĞURT

Yoğurt.jpg

Beslenme yönergeleri, yetişkinlerin günde 3 porsiyon süt ürünü tüketmesini önermektedir. Az yağlı yoğurt, 8 onsluk porsiyon başına 11 gram protein, 250 kalori ve neredeyse 400 mg kalsiyum sağlar. Az yağlı yoğurt ayrıca günlük B12 vitamini, D vitamini ve B2 vitamini (riboflavin) ihtiyacınızı karşılamanıza yardımcı olabilir. Güçlü bağışıklık fonksiyonu için yeterli düzeyde D vitamini ve diğer besinler gereklidir. Yoğurt, Lactobacillus acidophilus, Lactobacillus casei ve Bifidus dahil olmak üzere probiyotikler açısından zengindir. Bu suşlar bağışıklık fonksiyonunu güçlendirir ve hatta soğuk algınlığının hem uzunluğunu hem de şiddetini azaltmaya yardımcı olabilir. Uygun sindirim, detoksifikasyon ve bağışıklık fonksiyonu için faydalı bağırsak florası gereklidir. Probiyotikler, bebeklerde egzama semptomlarını azaltmaya bile yardımcı olur.

Yoğurt yemenin 5 yolu.

Çoğu insan yoğurdu doğrudan kaseden yer, ancak bu bağışıklığı güçlendiren yiyeceğin tadını çıkarmanın başka birçok yolu vardır.

Yoğurt, meyve suyu ve biraz bal karıştırın. Kalıplara dökün ve yoğurt patlaması yapmak için dondurun.
Yoğurtlu dereotu soslu salatalık salatasının tadını çıkarın.
Mayonez yerine yoğurtlu lahana salatası yapın.
Nane yoğurt sosu ile tepesinde balık servis yapın.
Onlara bir turta vuruşu vermek için kremalı çorba tariflerinde yoğurt kullanın.


ISPANAK

Ispanak.jpg

Ispanak, yüksek folat, A vitamini, C vitamini, lif, magnezyum ve demir içeriği sayesinde bir süper gıda olarak en üst sıralarda yer alıyor. Ispanaktaki besinler bağışıklık fonksiyonunu güçlendirir ve vücuda hücre bölünmesi ve DNA onarımı için gerekli besinleri sağlar. Besinleri korumak için çiğ veya hafif pişmiş yiyerek ıspanaktan maksimum fayda elde edin.
Ispanak Salatasının Ötesini Düşünün

Çoğu insan ıspanak salatasına aşinadır, ancak ıspanağı başka nasıl hazırlayabilirsiniz? Şaşırtıcı bir şekilde, bu besleyici, yapraklı yeşil sebzenin tadını çıkarmanın birçok yolu vardır.

Ispanaklı Enginarlı Dip Sos,
kremalı ıspanak,
ıspanaklı lazanya,
sarımsak sote ıspanak ve
ıspanaklı ve peynirli makarna kabukları.


ÇAY

Çay.jpg


Amerika Birleşik Devletleri'ndeki nüfusun yaklaşık yarısı düzenli olarak çay içiyor. Çaydaki polifenoller ve flavonoidler olarak adlandırılan antioksidanlar, bağışıklık fonksiyonunu artırma ile kredilendirilir. Bu bileşikler ayrıca kalp hastalığı riskini de azaltabilir. Yeşil çay içmek kan lipidlerini olumlu yönde etkiler, iyi HDL kolesterolü artırır ve LDL kötü kolesterolü, trigliseritleri ve toplam kolesterolü düşürür.
Çay Bardağının Ötesinde

Çay sadece fincanla içilmekle sınırlı değildir. Şaşırtıcı bir şekilde, çayları en sevdiğiniz tariflerin çoğunda kullanabilirsiniz. Kupanın dışında düşünün!

Tuzlu bir yaymak için yumuşatılmış tereyağına toz çay ekleyin.
Tahılları ve erişteleri stok yerine çayda pişirin.
Etlere beklenmedik bir tat vermek için toz çayı ovma olarak kullanın.
Makarna ve pirinç yemekleri için krema soslarında kullanmak için çay demlenmiş süt yapın.
Çay kurabiyeleri yapmak için kurabiye hamuruna toz çay ekleyin.



TATLI PATATES

Tatlı Patates.jpg

Bir orta boy tatlı patates, hepsi sadece 100 kalori için günlük A vitamini değerinin %120'sini ve günlük C vitamini değerinin %30'unu karşılar. Bu vitaminler bağışıklık fonksiyonu için çok önemlidir ve cildiniz için harikadır. Tatlı patatesler kolesterolsüz ve yağsız bir besindir, bu nedenle tüm yararlı, bağışıklığı güçlendiren vitaminleri suçluluk duymadan alırsınız. Tatlı patatesler de sağlıklı bir lif kısmı sağlar.

Tatmak için Tatlı Patates Tarifleri

Tatlı patateslerin derin, zengin rengi, yüksek A vitamini içeriğini yansıtır. Bu parlak, turuncu kök sebzeler çeşitli şekillerde çırpılabilir. Boyut için bu tatlı patates yemeklerini deneyin.

tuzlu tatlı patates kızartması
Tatlı Patates Güveç
iki kez pişmiş tatlı patates
Tatlı patates turtası
tatlı patates pancar cipsi
 

Yakida

From bay
Yönetici
23 Mart 2021
1.109
2.687
Bursa
BROKOLİ

Brokoli.jpg


Brokoli, bağışıklık sisteminizi desteklemek için besin dolu bir güç merkezidir. Bir fincan brokoli, bir portakal kadar C vitamini sağlar. Sebze ayrıca beta-karoten, potasyum, magnezyum, çinko ve demir bakımından da yüksektir. Brokoli, bir dizi B vitamini (B1, B2, B3 ve B6) sağlar. Birlikte, bu vitaminler ve mineraller, bağışıklık sisteminin en iyi şekilde çalışmasına yardımcı olur. Brokolinin sunduğu bir diğer sağlıklı bileşik: vücuttaki ana antioksidan olan glutatyon.

Brokolinin Keyfini Çıkarmanın 5 Yolu

Brokoli hayranı değil misiniz? Bazı insanlar onu sever, bazıları ondan nefret eder, ancak brokoli çok besleyici bir sebzedir, daha fazlasını yemenin bir yolunu bulmak mantıklıdır. Brokoli çok lezzetli şekillerde hazırlanabilir, canınız çekecektir!

kremalı brokoli ve peynir çorbası
brokoli güveci
Brokoli Salatası
limonlu brokoli
kavrulmuş brokoli rabe


SARIMSAK

Sarımsak.jpg

İnsanlar, bağışıklık güçlendirici özellikleri nedeniyle sarımsakları çağlar boyunca övdüler. Sarımsak antibakteriyel, antiviral ve antifungal özelliklere sahiptir. Ampuller, Alzheimer hastalığı, kalp hastalığı, kanserler ve diğer durumlarda rol oynayan serbest radikalleri söndüren antioksidanlar açısından zengindir. Antiviral özellikler soğuk algınlığı, grip veya COVID-19 enfeksiyonlarının şiddetini azaltmada yardımcı olabilir. Bir çalışmada, soğuk mevsimde sarımsak takviyesi alan kişiler, plasebo hapları alanlara göre daha az soğuk algınlığına yakalandı. Soğuk algınlığına yakalanırsanız, sarımsak süresini kısaltabilir. Sarımsak takviyelerini denerseniz, seçtiğinizin gerçek sarımsakta bulunan etken maddeleri içerdiğine dikkat edin.

Sarımsak ve Kanser

Sarımsak, bağışıklık sisteminin virüsler ve kanserle savaşmakla görevli bölümünü güçlendirir. Birkaç çalışma, sarımsak kullanımı ile birçok farklı kanser türünün azaltılmış oranları arasında bir bağlantı olduğunu belgelemiştir. Düzenli olarak çok fazla çiğ veya pişmiş sarımsak tüketen kişilerde, yemeyenlere göre %30 ila %35 daha az kolorektal kanser görülür. Ameliyat edilemeyen pankreas, kolorektal veya karaciğer kanserleri olan kişiler üzerinde yapılan küçük bir çalışmada, katılımcılar 6 ay boyunca yaşlı sarımsak özütü aldıklarında bağışıklık fonksiyonu düzeldi.


Fermente Gıdalar ve Bağışıklık

Miso Çorbası.jpg

Miso çorbası, yüzyıllardır Japon mutfağında bir temel olmuştur. Miso, fermente soya fasulyesinden yapılan tuzlu bir hamurdur. Gastrointestinal sağlık için faydalı olan ve bağışıklık sistemini güçlendiren probiyotikler açısından zengindir. GI (Gastrointestinal) yolunda yararlı bakteri eksikliği veya bakteri dengesizliği, irritabl bağırsak sendromu (IBS), gıda alerjileri, gastroenterit, inflamatuar bağırsak hastalığı (ülseratif kolit ve Crohn hastalığı) ve hatta bazı türleri dahil olmak üzere çeşitli tıbbi durumlarla ilişkilidir. kanserler. Bir fincan miso çorbası yudumlamak, yararlı gıda bazlı probiyotikleri GI yoluna sokmanın harika bir yoludur.

Miso çorbasında ve diğer fermente gıdalarda bulunan faydalı mikroorganizmalar, GI yolunda çeşitli gerekli işlevleri yerine getirir. Vitaminleri ve amino asitleri sentezlerler. GI yolunu kaplayan hücrelerin yakıt için kullandığı kısa zincirli yağ asitleri (SCFA'lar) üretirler. Probiyotikler, mide-bağırsak yolunda sağlıklı bir flora dengesi kurarak, tutunmaya çalışan patojenik suşlara karşı koruma sağlar. Bağışıklık sisteminin yaklaşık %70'i bağırsaklarda bulunur. Sağlıklı, dengeli bağırsak florası, güçlü bir bağışıklık sistemi sağlar.

TAVUK ÇORBASI

Tavuk Çorbası.jpg

Hastalandığımda annem bir tencere ev yapımı tavuk çorbası yapmakta haklıydı. Görünüşe göre tavuk çorbasının soğuk algınlığını daha çabuk atlatmasına yardımcı olan çok gerçek, bilimsel nedenler var. Soğuk virüsler üst solunum yollarının dokularını işgal ettiğinde, vücut iltihabı tetikleyerek tepki verir. Bu iltihaplanma, beyaz kan hücrelerini bölgeye hareket etmeleri için işaret eder ve mukus üretimini uyarır. Tavuk çorbasındaki maddeler, beyaz kan hücrelerinin hareketini durduruyor ve böylece soğuk algınlığı ile ilişkili mukusu azaltıyor. Konserve tavuk çorbası da soğuk algınlığı semptomlarını hafifletebilir.

Soğukla Mücadelede Daha Fazla Çözüm

Soğuk algınlığını daha çabuk atlatmak için bol bol tavuk çorbası, zencefil çayı ve limonlu ılık su gibi ılık sıvılar için. Hidratlı kalmak, mukus salgılarının incelmesine yardımcı olur ve virüsü vücudunuzdan atar. Soğuk algınlığı semptomlarını gösterdikten sonraki 24 saat içinde çinko pastilleri, şurup veya tabletler almak, soğuk algınlığının süresini azaltmaya yardımcı olabilir. Soğuk mevsim boyunca C vitamini takviyesi almak sizi üşütmekten alıkoymayabilir, ancak bir tanesine yakalanırsanız semptomları hafifletmeye yardımcı olabilir. Grip ve koronavirüs enfeksiyonlarının semptomlarını da hafifletebilir.

NAR

Nar.jpg

Nar özündeki faydalı bileşiklerin laboratuar çalışmalarında E coli O157:H7, Salmonella, Yersinia, Shigella, Listeria, Clostridium, Staphylococcus aureus ve diğer organizmalar dahil olmak üzere zararlı bakteri türlerinin büyümesini engellediği bulunmuştur. Ayrıca nar bileşiklerinin ağızda periodontal hastalığa, plak oluşumuna ve diş eti iltihabına katkıda bulunan bakterilerin büyümesini engellediğine dair kanıtlar da var. Nar özleri grip, uçuk ve diğer virüslere karşı antiviral özelliklere sahiptir. Kötü virüsler ve bakterilerle savaşmanın yanı sıra, nar özlerinin Bifidobacterium ve Lactobacillus dahil olmak üzere bağışıklık sistemini güçlendiren faydalı bağırsak florasının büyümesini desteklediğine dair kanıtlar vardır.

Narın Keyfini Çıkarmanın 5 Yolu

Çoğu insan, meyveyi kesip açtıktan sonra mücevher renkli çekirdeklerini yiyerek narın tadını çıkarır. Narı şımartmanın başka birçok yolu var.

Meyve salatasına ekşi, renkli nar taneleri ekleyin.
Sıcak yaz günlerinde narlı limonata ile serinleyin.
Su teresi, hindiba, kan portakalı ve nar taneleri ile güzel bir salata yapın.
Nar tanelerini yabani pirinç pilavına karıştırın.
En iyi etlere lezzetli bir tat vermek için nar taneleri kullanın.

ZENCEFİL

Zencefil.jpg

Zencefil kökündeki antioksidan bileşikler, güçlü anti-inflamatuar ve bağışıklık artırıcı özelliklere sahiptir. Vücuttaki normal metabolik süreçler, enfeksiyonlar ve toksinlerin tümü, oksidatif stresle sonuçlanan serbest radikallerin üretimine katkıda bulunur. Zencefil gibi gıdalardaki antioksidanlar serbest radikalleri söndürür ve artrit, kanser, nörodejeneratif bozukluklar ve diğer durumlara karşı korunmaya yardımcı olur. Biraz taze zencefil rendeleyin ve çay yapmak için sıcak suda demleyin. Taze rendelenmiş zencefil ayrıca sağlıklı karıştırılmış kızarmış sebzelere harika bir katkı sağlar. Zencefilin antibakteriyel ve antiviral özellikleri kanıtlanmıştır.

Zencefil Yemenin 5 Yolu

Zencefil kökü ile neler yapabilirsiniz? Çok! Menünüze daha fazla zencefil eklemek için birkaç fikir.

Beklenmedik bir etki için sıcak çikolataya zencefil ekleyin.
Rendelenmiş zencefil, havuçlu kek veya baharatlı keklere hoş bir katkı sağlar.
Somon filetoların tadını çıkarmak için zencefilli portakal sosu yapın.
Etler için marine edilmiş zencefil ekleyin.
Ballı zencefilli tavuk kanatlarının tadını çıkarın.

Hangi yiyecekleri yiyeceğinizi bildiğinizde bağışıklık sisteminizin sağlığını en üst düzeye çıkarmak kolaydır. Bağışıklık sisteminizi en üst düzeyde tutmak için bu 16 bağışıklık artırıcı gıdayı diyetinize ekleyin.
 

Çok Okunan Konular

Top