• Eğlenceli genel forumlar arasında bir yıldız gibi parlayan en iyi genel forum sitesi Dipsiz Forum'a hoş geldiniz.

    Sadece 3 saniyenizi ayırarak, reklamsız ve güncel forumlar deryasına atlamaya ne dersiniz? Haydi, burası dipsiz bir forum, burada her şey var!

Daha Fazla Lifli Beslenme İçin Yöntemler

uykumvar

Müdavim üye
Deneyimli Üye
24 Mart 2021
318
834
31
Vücudumuza lif almak çok önemlidir, kabızlığı önlemeye ve kilomuzu yönetmeye yardımcı olur. Lifli beslenme diyeti ayrıca yüksek kolesterol, diyabet, kalp hastalıkları ve bazı kanserler gibi bazı hastalıkların önlenmesine yardımcı olabilir. Günde ihtiyaç duyulan önerilen lif miktarı 25 ila 38 gramdır. Çoğu insan günde 15 gramdan az yer.

Tıp doktorları, 50 yaşın altındaki erkeklerin 38 gram, kadınların ise 25 gram lif tüketmesini tavsiye ediyor. 50 yaş üstü yetişkinler, erkekler 30 gram ve kadınlar 21 gram lif içerir.

lifli-beslenme-faydalari.jpg

Çözünür ve çözünmez olmak üzere iki tür lif vardır ve her ikisi de size yardımcı olur. Çözünmez, sizi düzenli ve daha az kabız tutar, bağırsaklarınızı nemlendirerek atıkların hareket etmesine yardımcı olarak bağırsakların düzgün çalışmasına yardımcı olur. Çözünür lif yavaş sindirilir ve kolesterolü düşürmeye yardımcı olur. Kan şekeri seviyelerinin sabit kalmasına yardımcı olur.

Hem çözünmeyen hem de çözünür lif önemlidir ve lif açısından zengin gıdaların çoğu her ikisine de sahiptir. Diyetinizdeki lif eksikliği şunlara neden olabilir:
  • Kabızlık: Lif, dışkınızı yumuşatmaya ve atıkları birlikte hareket ettirmeye yardımcı olur.
  • Şeker hastalığı: Lif, kararsız kan şekerinin düzenlenmesine yardımcı olur.
  • Kilo almak: Lif içeriği yüksek besinler daha uzun süre tok kalmanıza yardımcı olur ve bu da daha fazla yemek yemenizi engeller.
  • Kardiyovasküler hastalıklar: Yulaf, fasulye ve meyve ve sebzelerde bulunan çözünür lif yardımcı olur.
  • Hemoroid: Hemoroidler anüsünüzü kapatan ve sert dışkıları iterek gelişen iltihaplı damarlardır. Lif oranı yüksek yiyecekler yemek sorunu çözebilir.

DAHA FAZLA LİFLİ BESLENME İÇİN HIZLI YÖNTEMLER​

Diyetinize lif eklemek yürümek kadar kolay olabilir, işte diyetinize eklemenin basit yolları:
  1. Keten unu; farklı renklerde, ten rengi, kahverengi ve altın rengindedirler, iyi bir omega-3 yağ asitleri ve lif kaynağıdırlar.
  2. Chia tohumları; 100 gram chia tohumu 35 gram lif içerir, ayrıca antioksidanlar, proteinler, vitaminler ve minerallerle doludur.
  3. Kenevir tohumları; hem çözünür hem de çözünmez lif için iyi kaynaklardır ve daha birçok faydası vardır, sağlıklı yağlar ve protein için iyi kaynaklardır.
  4. Tahıllar; Filizlenmiş tam tahıllı buğday, kepekli tahıllar.
Lifli gıda almanın en iyi yolu meyveler ve sebzelerdir. Aşağıda lif oranı yüksek yiyecekler bulunmaktadır.
  1. Yulaf; lifi diyetinize dahil etmenin en kolay yollarından biridir.
  2. Meyveler; çilek, avokado, armut, muz, elma, portakal, papaya vb.
  3. Sebzeler(pişmiş); lahana, bezelye, yeşil fasulye, kara lahana, Brüksel lahanası, tatlı patates vb.
  4. Fasulye ve Bakliyat (pişmiş); soya fasulyesi, mercimek, barbunya, barbunya vb.
 
Son düzenleme:
Top