• Eğlenceli genel forumlar arasında bir yıldız gibi parlayan en iyi genel forum sitesi Dipsiz Forum'a hoş geldiniz.

    Sadece 3 saniyenizi ayırarak, reklamsız ve güncel forumlar deryasına atlamaya ne dersiniz? Haydi, burası dipsiz bir forum, burada her şey var!

Evdeyken Kilo Almamak İçin Öneriler

uykumvar

Müdavim üye
Deneyimli Üye
24 Mart 2021
318
834
31
Evdeyken Kilo Almamak İçin Öneriler

COVID-19 nedeniyle çoğumuz evde daha çok vakit geçirmeye başladı. Eğitim olsun, iş olsun her şeyi “uzaktan” adı altında evimize taşıdık. Bu sebeple ise çoğu zaman hareketsiz kaldık. Masa başında belki saatlerce derse girdik veya toplantılara katıldık. Geri kalan zamanlarda da oldukça can sıkıntısı yaşadık. Sıkıldıkça mutfağa girdik, mutfağa girdikçe ürettik ve ürettikçe de yedik. Doğal olarak gün geçtikçe kilolar aldık. Yaz ayına yaklaşmışken bu kilolara elveda demeye ne dersiniz?

evdeyken-kilo-almak.jpg

Bu Süreçte Kilo Almamak İçin Ne Yapmalıyım?

Kahvaltıyı Atlamayın

Güne mutlaka kahvaltı ile başlayın. Geceden düşmüş olan glikoz seviyenizi dengeleyecek ve sizi gün boyunca enerjik tutacaktır. Ayrıca metabolizmanızın hızlanmasına yardımcı olacaksınız.

Yeteri Kadar Su İçin

Günlük olarak yetişkin bir insanın en az 2-2,5 litre su içmesi gereklidir. Su yağ yakımını hızlandırdığı gibi metabolizmayı da çalıştırır. Gün içerisinde vücut ısısını dengeler ve yorgunluğu alır. Su içmek kilomuza yaradığı kadar cildimize de iyi gelir. Eğer gün içinde su içmek sizi zorluyorsa daha aromatik sular hazırlayabilirsiniz. İçine limon, salatalık, karanfil gibi şeyler eklemek içmenizi kolaylaştırdığı gibi ödem atmanıza da yardımcı olur.

Evde Egzersiz Yapın

Günde en az ortalama 8000 adım atmamız gerekir. Hava güzelse çıkıp birkaç tur atmak hem kilonuza hem sağlığınıza iyi gelecektir. Ayrıca spor videoları bu dönemde oldukça popülerleşti. 10-15 dakikalık kısa videolar ile de günlük hareketinizi yapabilirsiniz.

Duygusal Açlığı Fark Edin

Can sıkıntısında, mutlulukta, üzgünlükte bir şeyler yemek isteriz. Bu duygusal açlıktır. Duygusal açlığı, gerçek açlıktan ayırt etmemiz gerekir. Duygusal açlık aniden gelir, ardından pişmanlık verir. Böyle bir durumda koca bir bardak su içmek veya bir fincan kahve içmek bu açlığımızı bastırabilir.

Gereksiz Karbonhidratı ve Şekeri Kesin

Hareketsiz kalınan bugünlerde pilav, makarna gibi şeylerden uzak durmak hem sağlık hem kilo açısından daha iyi olacaktır. Karbonhidratları daha lifli şeylerden almak daha iyi olacağından kilonuza bir etki etmeyecektir. Şeker de çok tüketildiği takdir de yorgunluk hissiyatı verecektir. Canınız çok tatlı çekiyorsa şekersiz daha sağlıklı tariflere yönelmeniz kilonuz açısından daha mantıklı bir seçenek olacaktır.

Dengeli Beslenin

Almanız gerektiği kadar karbonhidrat, yağ ve protein alın. Hep aynı yemeği yemeyin. Haftada en az 2 kere balık yemeye çalışın. Kuru baklagilleri unutmayın.

Evde Motivasyonumu Nasıl Korumalıyım?

Oldukça zor olan bu dönemde motivasyon düşüklüğü muhakkak yaşanacaktır. Öncelikle evde bile olsak günün planını yapabiliriz. Günümüzü ona göre şekillendirmek ve plana uymak günün daha hızlı akmasına ve can sıkıntısının azalmasına sebep olacaktır. Yeni bir hobi edinebiliriz. Yeni şeyler öğrenmek hem dikkati yemekten uzaklaştıracak hem de kendimizi geliştirmek adına güzel bir sebep olacaktır. Gün içerisinde pijamalarla oturmak yerine kendini biraz süslemek ve güzel giyinmek de motivasyonunu oldukça yükseltecek ve hayat kalitenizi arttıracaktır.
 
Moderatörler tarafından düzenlendi:
Top