• Eğlenceli genel forumlar arasında bir yıldız gibi parlayan en iyi genel forum sitesi Dipsiz Forum'a hoş geldiniz.

    Sadece 3 saniyenizi ayırarak, reklamsız ve güncel forumlar deryasına atlamaya ne dersiniz? Haydi, burası dipsiz bir forum, burada her şey var!

Hafızanızı Geliştirmek için 15 Püf Noktası

uykumvar

Müdavim üye
Deneyimli Üye
24 Mart 2021
316
830
31
Bir şeyleri hatırlama, her zaman bilenmesi ve keskinleştirilmesi gereken herhangi bir bireyde önemli bir beceridir. İyi bir hafıza ile tarihler, isimler, para birimleri ve diğer birçok ince ayrıntı gibi şeyleri her zaman hatırlayabilirsiniz. Bununla birlikte, zayıf bir hatırlama alışkanlığı normalde özellikle toplum içinde utanç vericidir ve düşük benlik saygısı gibi durumlara yol açabilir. Bu nedenle, bu tür yaşamdan ürkütücü durumlardan kaçınmak için her zaman hafızanızı güçlendirmenin yollarını aramanız gerekir. Bu notta, aşağıdaki tartışmada hafızanızı geliştirmek için 15 hafıza güçlendirme yöntemini birlikte inceleyeceğiz:

15-hafiza-guclendirme-teknigi.jpg

1. Doğru Yiyin ve Sağlıklı Olun​

Modern yaşam tarzımızın anılarımızın gücü üzerinde birkaç olumsuz etkisi vardır. Yemek alışkanlıklarından aşırı strese ve uygun dinlenmeden kaçınmaya kadar tüm bunlar hafızayı geliştirmek için zararlı roller oynar. Bu nedenle kaliteli beslenme alışkanlıkları ile sağlıklı bir yaşam sürmek büyük önem taşımaktadır.

Böğürtlen, üzüm, çay yaprağı, şerbetçiotu, kakao çekirdeği ve D vitamini gibi flavonoidler içeren gıdaları ve takviyeleri yemenin, beyindeki nöronları taze hatıralar oluşturabilmeleri anlamında büyük ölçüde güçlendirdiği kayıtlara geçmiştir. Ek olarak, bu gıdalar normalde hafıza için önemli olan enzimler ve proteinlerle ilişkilidir ve daha da önemlisi, yeni nöronların oluşumuna ve beyne hayati derecede yeterli oksijen akışına yardımcı olur. D vitamininin anti-inflamatuar ve antioksidan özellikleri, sağlıklı beyin fonksiyonlarının korunmasına yardımcı olur.

Bu nedenle, hafızanızı geliştirmek istiyorsanız, kendinizi abur cubur ve alkolden uzak tutmalısınız. Dahası, tıpkı vücut gibi, beynin de en yüksek potansiyeliyle çalışmak için sağlam bir dinlenmeye ihtiyacı vardır. Gıdalar söz konusu olduğunda, beyin hücrelerinin hasar görmesini önlemek için gerekli antioksidanları sağlayan meyve ve yeşil sebzeleri günlük diyetinize dahil etmeniz gerekir.

2. Şekerden Kaçının​

Tatlı yemekler birçokları için yaygın bir zaaftır ve onlardan biriyseniz, önerilen limitten daha fazla rafine şeker almanın hafızanız için zararlı olabileceğini bilmek üzücü olabilir. Şekerin hafızayı nasıl etkilediğini öğrenelim.

İnsan vücuduna yüksek miktarda rafine şeker alımının beyin ve hafıza sağlığı üzerinde zararlı bir etkisi olduğunu gösteren önemli miktarda veri vardır. Birçok insan, tıp uzmanları tarafından önerilen şeker kalori miktarının iki katı kadar bir günde tüketir. Rafine şeker, yeni hatıralar oluşturmada zorluklara, depresyona ve beyin fonksiyonlarında azalmaya yol açar. Rafine şeker, öğrenme ve yeni anılar yaratma konusunda çok önemli bir unsur olan Beyin Türevli Nörotrofik Faktör (BDNF) üretimini en aza indirir.

3. Kafein İçin​

Kafein, diğer maddelere kıyasla hafıza teknikleri üzerinde olumlu bir etkiye sahiptir. Ancak, alışılmış tüketimden kaçınmak için bu dikkatli bir şekilde yapılmalıdır. Kahve içtikten sonra çeşitli bilişsel görevler hızlanır ve kafein tüketimi bir insanın hafızasını güçlendirir.

Buna ek olarak, yeşil çayın hafızayı geliştirme konusunda da çok olumlu bir rolü vardır. Serbest radikallerin beyin hücrelerine zarar vermesini önleyen güçlü bir antioksidan olan polifenoller içerir. Ayrıca, düzenli yeşil çay tüketimi, hafızayı ve zihinsel uyanıklığı geliştirmek için en iyi rehberdir ve beyin yaşlanma sürecini önemli ölçüde yavaşlatabilir.

kafein-hafiza-guclendirme.jpg

4. Beyninizi Çalıştırın​

Uygun beyin egzersizleri, beyninizi yaşlar boyunca aktif tutmanıza yardımcı olabilir. Tıpkı vücudumuzdaki kaslar gibi beynimizin de kendine özgü beslenmeye ve egzersize ihtiyacı vardır. Beynin işlevselliğini ve hafızanın gücünü geliştirmeye yardımcı olan belirli egzersizler vardır. Bunları en iyi hafıza geliştirme hileleri olarak düşünebilirsiniz. Üstelik bu egzersizleri uzun süre yapmaya devam ederseniz, size mucizevi sonuçlar getirecektir.

Beyninizi geliştirmek için egzersiz yapmanın birkaç yolu vardır. Bunlardan bazıları olabildiğince çok okumak, kelime dağarcığınızı geliştirmek, yeni diller öğrenmek, bir şeyler yazmak, problem çözme sonrası ve televizyonu kapatmaktır. Bu aktivitelerle beyninizi çalıştırabilir ve daha da önemlisi hafızanızı genişletebilir, böylece onu geliştirebilirsiniz.

5. Günlük Egzersiz Yapın​

"Hiç sahip olmadığın bir şeyi başarmak için, hiç yapmadığın bir şeyi yapmalısın" denir.

Günümüzün yoğun dünyasında sağlık, hayatımızın en ihmal edilen yönü iken, tam tersi olmalı! Her gün en az yarım saatimizi sağlığımıza adamak için ayırmalıyız. Günlük egzersizin birçok fiziksel ve zihinsel faydası vardır ve şüphesiz, konu hafıza gücünü geliştirmek olduğunda, bu süreçten muhteşem sonuçlar alınabilir.

Günlük egzersiz, beyninizi ve düşünme becerilerinizi büyük ölçüde geliştirebilir. Bu, dolaylı ve doğrudan yollarla elde edilir. Doğrudan yollarla vücutta iltihaplanma ve insülin direncinde azalma gibi fizyolojik değişiklikleri uyararak ve büyüme faktörlerinin üretimini teşvik ederek vücuda etki eder. Uykunuzu ve ruh halinizi iyileştirerek doğrudan beyniniz üzerinde çalışır. Bu sayede, tutarlı günlük egzersizin hafızanızı geliştirmek için harika bir reçete olduğu çok açık.

gunluk-egzersiz-ve-hafiza.jpg

6. Çoklu Görev Yok​

"Çoklu görev" unvanına sahip olmak kulağa harika geliyor, ancak bunun beyniniz üzerinde ne tür bir etkisi olduğunu bilmek ister misiniz? Beynin hafızasını nasıl geliştireceğimizi tartışırken, çoklu görevin beyninizin hafızasını geliştirmede yardımcı olmadığını bilmek sizi hayal kırıklığına uğratabilir.

Çoğu zaman, çoklu görev, verimsiz ve kapsamlı bir süreç olarak adlandırılmıştır. Ortalama ve mükemmel çalışan bir zihin, çoklu görev yerine bir görevden diğerine geçmeyi tercih eder. Bu nedenle, çoklu görevin kapsamlı doğası, hiçbir şekilde hafızanızın doğasını iyileştirmez.

Çeşitli araştırmalar, bunun sadece konsantrasyon eksikliğine neden olmadığını, aynı zamanda çalışma sürecini yavaşlatabileceğini ve hatalara neden olabileceğini öne sürdü! 3-4 görevi belirli bir süreye kadar tamamlamaya çalışıyorsanız, ayrı ayrı görevlere dikkat etmeniz daha iyi olur çünkü tamamlanması, birlikte yapılan tüm görevlerden çok daha az zaman alacaktır. Bu yüzden hafızayı geliştirmek için en iyi ipuçlarından biridir.

7. İyi Uyuyun​

Uzun bir çalışma gününden sonra vücudumuzun geceleri sağlam bir uykuya ihtiyacı vardır ve bu aynı zamanda beynin işlevselliğini dengelemek için de önemlidir. Beyin gün boyunca binlerce aktivite gerçekleştirir ve 6-8 saatlik iyi bir uyku beyni dengeler ve ertesi sabah en iyi çalışma durumuna getirir. Aksine gece düzgün uyumamak tüm gün boyunca sizi uykulu yapacak ve hiçbir şeye konsantre olamayacaksınız.

İyi bir miktar ve kalitede uyku, hafıza gelişimine yardımcı olan beyin değişikliklerini harekete geçirir. Uykudayken beyin görevleri doğru ve hızlı bir şekilde ve daha az endişe ve baskı ile gerçekleştirilebilir. Bu, temel olarak hafızanızın kapasitesini artırmak için bir reçetedir.

Çocuklar arasında yapılan bir araştırma, çocukların dersleri öğrenmek ve onları gerçek hayatta test etmek arasında kestirdiklerinde daha iyi performans göstermelerinin çok muhtemel olduğunu gösteriyor. Beynin öğrenme ve hafıza davranışlarını kontrol etme kapasitesini kontrol eden beyin büyüme sürecine (nöroplastisite denir) yardımcı olur. Bu nedenle, iyi uyumak beynin hafıza gelişimi ile çok yakından ilişkilidir.

8. Stresi Azaltın ve Daha Çok Gülün​

Stres ve depresyon aslında kişinin bir şeyleri hatırlama yeteneğini olumsuz etkileyebilir. Bununla birlikte, kendinizi kahkahalarla meşgul ederek stres seviyenizi azaltır ve hafızanızın yeteneklerini geliştirirsiniz. Özetle gülmek kortizol stres hormonunu düşürür.

Bazen, sağlığımız ve beynimiz üzerindeki kötü etkisinin farkına bile varmadan kendimize çok fazla stres atıyoruz. Kalbe çok daha fazla baskı yapar ve beyin söz konusu olduğunda hafıza gücünde eksiklik yaşarsınız. Gülmek bu durumdan kurtulmak için gerçekten harika bir ilaç! Duygusal tepkilerin yardımıyla, beynin sadece birkaç kısmı aktive edilir, ancak kahkaha ile beynin tüm bölgeleri devreye girer. Bu nedenle, hafızayı güçlendirmenin kanıtlanmış hilelerinden biri olduğu için, hafif kalpli insanlarla vakit geçirmek ve her gün gülmek faydalıdır.

9. Sakız Çiğnemek​

Sakız çiğnemek daha fazla hatırlamaya yardımcı olur. Sakız çiğneyen kişiler hem kısa süreli hem de uzun süreli hafızayı test eder. Bu sakız çiğneyenlerin, bir şeyleri hatırlama konusunda sakız çiğnemeyenlere göre daha yüksek puanlar ürettiği kabul edilir. Bunun arkasındaki bilimsel nedenleri açıklamak zor, ancak zamanla, "hafızamı nasıl geliştirebilirim?" sorusuna meraklı insanlar için bazı etkili sonuçlar gösterdi.

10. Yeni Bir Beceri Öğrenmek​

Beyninizi yeni şeyler öğrenmekle meşgul etmenin anılarınızı iyileştirmede iyi bir etkisi olduğunu söylüyorlar. Bu aynı zamanda herkesin uygulaması gereken en iyi hafıza geliştirme hilelerinden biridir. Buradaki soru - yaşın bu süreçle bir ilgisi var mı? Beyninizi amaçlı ve anlamlı aktivitelerle meşgul etmenin nörolojik sistemi geliştirdiği görülüyor ve bu şekilde hafızanızı güçlendirebilirsiniz. Bilim, bunun yaşla ilgisi olmadığını zaten kanıtladı.

Beyninizi geliştirmek istiyorsanız, üzerinde çalışmanız gerektiği her zaman doğru olmuştur. Başlangıçta aşina olmadığınız yeni bir beceriyi öğrenmenin beyninizi geliştirmede önemli bir etkisi vardır. Beyinlerini her zaman yeni şeyler öğrenmekle meşgul eden insanlar, her zaman gelişmiş hafıza işlevi gösterirler. İnsan yaşlandıkça yeni şeyler deneyerek sağlıklı bir zihin sağlar.

11. Anımsatıcı Cihazları Deneyin​

Günlük hayatımızda pek çok şeyle karşılaşırız ve hepsini gerçekten hafızamızda tutamayız. Muhtemelen hepsini hafızada saklamak istemiyoruz. Peki ya hafızanızda tutmak istediğiniz ama zorluklarla karşılaştığınız olaylar, isimler, olaylar, tarihler ne olacak? Hafızanızı güçlendirmek için en iyi numaralardan biri olarak Mnemonic cihazlarını deneyebilirsiniz.

Anımsatıcı cihazlar temel olarak beynin daha iyi kodlamasına ve daha da önemlisi bazı ince ama önemli detayları hatırlamasına yardımcı olan hafıza teknikleridir. Anımsatıcı bir aygıta bir örnek, çoğumuzun her takvim ayında kaç gün olduğunu hatırlamamıza yardımcı olması açısından çok önemli olan ünlü '30 gün eylüldedir ' kafiyesidir. Bazen, anımsatıcı cihazlar olmadan bazı şeyleri hatırlamak genellikle daha zordur. Yeni çalışmalarla ilgili olarak, bu teknikler hafızanızın durumunu oldukça iyileştirir.

Bu amaçla uygulanabilecek birçok benzer cihaz var, ancak yapabileceğiniz en iyi şey, hafızayı geliştirmek için bazı teknikler geliştirmektir. Mükemmel çalışıyor!

12. İlişkilendirme​

Aklımıza gelen her bilgi parçası her zaman bir şekilde başka bir parçayla bağlantılıdır. Hafızamız temelde çağrışım yoluyla çalışır. Daha iyi hatırlamak için her zaman bilgi parçaları arasında bir ilişki kurmaya çalışırız. İki bilgi parçası birbiriyle ilişkili olduğunda, ikisini birbirine bağlamada daha yaratıcı olma yeteneğimiz artar ve sonuç olarak bu, hafızamızı güçlendirir.

13. Tekerlemeler​

Bu kulağa eski usul bir yöntem gibi gelebilir, ancak bazen tekerlemeler oluşturmak gerçekten bir şeyleri daha iyi ezberlemeye yardımcı olur. Beynimiz aynı anda birden fazla şeyi hatırlayacak şekilde yapılandırılmamıştır, ancak bu ayrıntıları kafiyeli bir yapıda oluşturmak, onları akılda tutmak ve doğru zamanda uygulamak için yardımcı olur. Bu, hafızayı geliştirmek için en iyi rehberdir. Belirli bir süre uyguladıktan sonra, herkesin tekerlemeler şeklinde şeyleri hatırlaması çok heyecan verici hale gelir.

Bir alışveriş listesindeki altı öğeden oluşan bir listeyi unutmak, yıllardır duymadığınız bir şarkının sözlerini unutmaktan her zaman daha kolaydır. Temel olarak, beyinlerimiz birbirleriyle bağlantılı oldukları için tekerlemelerle şeyleri kolayca hatırlar. Bu nedenle, bir şiiri bilen bir kişi, rastgele kelimeleri hatırlamaktan daha kolay hatırlayabilir. Bu, onları heyecan verici ve akılda kalıcı kılan şeyleri kafiyeli hale getirebildiğiniz için beyninizi geliştirmenin mükemmel bir yoludur.

14. Hafıza Kartları Kullanın​

Bilgi kartları, okullarda ve kurumlarda, okul konu materyallerinin öğrenilmesine yardımcı olmak için yaygın olarak kullanılır. Bilgi kartlarıyla, bir konuyla ilgili kelime ve sorular gibi şeyleri hatırlayabilirsiniz. Flashcards, çalışmaları daha kullanışlı ve daha etkili ezberleyebilmeniz için zaman ayırmanızı gerektirir. Flashcards kullanarak hafızanızı büyük ölçüde artırabilirsiniz.

15. Hayatınızı Organize Edin​

Yataktan kalktıktan sonra yaptığınız ilk şeyin, yatmadan önce yaptığınız son şeyin hafızamızı etkilediğini bilmek harika bir gerçek. Hayatınız ne kadar organize olursa, hafızanız o kadar iyi olur. Düzenli aktiviteleriniz, yemek alışkanlıklarınız ve hatta uyku alışkanlıklarınız - tüm bunların hafıza üzerinde önemli etkisi vardır.

Hayatınız organize olduğunda, temelde yaptığınız bir şeyi diğerinden açıkça ayırt edebileceğiniz anlamına gelir. Organize bir yaşam, beynin belirli bir prosedürde çalışması anlamına gelir. Bazı şeyleri hatırlamak söz konusu olduğunda bu çok önemli hale gelir. Bu nedenle düzenli bir yaşam, mükemmel bir hafıza kapasitesi için iyi bir reçetedir.

Ayrıca, bir şeyleri organize bir şekilde yaptığınızda, beyin de organize bir şekilde çalışabilir ve bu, hafızanızın gelişimi ile doğrudan ilişkilidir.

Sonuç​

Hafızayı geliştirmek için yukarıda tartışılan 15 teknik, şüphesiz hafızanızı geliştirmenin en iyi yoludur. İhtiyacınız olan tek şey, size en uygun yolları belirlemek, bunları hayatınıza dahil etmek ve beyninizin hatırlama kapasitesini artıracaksınız.
 
Top