• Eğlenceli genel forumlar arasında bir yıldız gibi parlayan en iyi genel forum sitesi Dipsiz Forum'a hoş geldiniz.

    Sadece 3 saniyenizi ayırarak, reklamsız ve güncel forumlar deryasına atlamaya ne dersiniz? Haydi, burası dipsiz bir forum, burada her şey var!

Hindenburg Felâketi, Zeplin Tarihinin En Büyük Faciasıdır

Candan

Doğa Sevdalısı
Uzman Üye
16 Mayıs 2021
493
1.293
Tabiatın Ortası
Hindenburg Felâketi, Zeplin Tarihinin En Büyük Faciasıdır




Hindenburg felâketi 6 Mayıs 1937 tarihinde, New Jersey'deki Lakehurst donanma hava üssünde gerçekleşmiştir. Yapılmış olan en büyük zeplin olma özelliğini taşıyan LZ 129 Hindenburg, bilinen adıyla Hindenburg Zeplin'i (Almanca: Luftschiff Zeppelin №129) ani dönüş yapmasının etkisiyle kopan iskeletin, zeplinin havada kalmasına yarayan hidrojen tanklarından birini delmesiyle oksijenle karışmış ve statik kıvılcımlanma ile bir anda alev almıştır. 36 saniyede zeplinin içinde bulunan yolculardan (36 yolcu ve 61 mürettebattan) 36'sı hayatını kaybetmiştir. Bu facia daha sonra, modern havacılık tarihinin başlamasına sebep olmuştur.

Hindenburg, Manhattan Üzerinde Süzülürken

Zeplin Nedir? Zeplinin Tarihsel Gelişimi Nasıldır

Bir tür hava aracı olan zeplin itme kuvvetiyle yol alan ve dümenler vasıtasıyla da yön değiştiren altında yolcu taşımak için kabinler kurulmuş hidrojenle dolu bir hava taşıtıdır. En iyi zeplin üreticisi Alman kont Ferdinand Von Zeppelin olarak bilinse de ilk başarılı uçuş Fransız mühendis Henry Giffard tarafından yapılmıştır. Zeplinler yolcu taşımaktan ziyade Alman savaş endüstrisi tarafından savaş sırasında şehirleri (I. Dünya Savaşı sırasında Londra ve Paris) bombalamak için kullanmışlardır.

Hindenburg Zeplin Kazası ve Hindenburg'un Genel Özellikleri





Hindenburg zeplini tıpkı Titanik gibi muhteşem restaurantları, lüks yolcu kabinleri, sıcak suyu, havalandırması ve kamaraları olan, dört adet Dizel motorla çalışmasına rağmen sessizce havada süzülen bir zeplindi. Hindenburg felaketi adını felakete konu olan zeplinden almıştır. Modern havacılığın da başlangıcı sayılan bu zeplin felaketi tarihin en büyük faciası olarak da tanımlanır. Üretilen en büyük zeplin olan 230 metrelik uçan bir dev LZ 129 HİNDENBURG zeplini (36 yolcu ve 27 mürettebat) Almanya’dan Amerika’ya uzanan yolculuğunu tamamlamak üzereyken New Jersey’deki Lakerhurst donanma hava üssüne iniş yapacağı sırada ( 6 Mayıs 1937) içinde bulunan hidrojen tanklarının da etkisiyle patlamıştır, patlama sonucu yanıcı olan hidrojen ateş almış tüm yolcuların ve mürettebatın hayatını kaybetmesine sebep olmuştur. İngiliz ve Amerikan zeplinlerinin yaptıkları ölümlü kazalar bu teknoloji hakkında kuşkulara neden olmuş fakat Hindenburg faciası bu sürece bir nokta koyarak o dönem popüler olan zeplinlerin sonu olmuştur.


Hindenburg'un Düşüş Esnasında Yerle İlk Teması



Bir diğer açıklama ise Hindenburg zeplinin sabote edildiği yönündedir; fakat gemi enkazı mercek altına alınmış ve yapılan incelemeler sonucunda kazanın sabotaj şüphesi taşımadığı kazanın, geminin dış gövdesindeki statik elektriğin kıvılcım oluşturmasıyla meydana geldiği belirtilmiştir. Yapılan tüm açıklamalara rağmen kaza hakkında komplo teorileri üretilmeye devam etmiştir. Fakat birçok bilim adamı ve uzmanın görüşü geminin dış yüzeyinde oluşan statik elektriğin kıvılcımlar meydana getirdiği ve devamında aleve dönüşen kıvılcımların geminin infilak etmesine sebep olduğu yönündedir. Yolcu kayıpları açısından incelenirse çok büyük bir felaket gibi görünmese de zeplinlerin popüler olduğu ve üretildiği dönemde kıtalar arası yolculuk yapabilen tek araç olduğu için meraklıları tarafından takip edilmiş, hatta Hindenburg zeplini inişe geçtiğinde gazeteciler spontane bir şekilde gelişen kazayı izlemişlerdir. Donanma üssünde zeplinin inişini kaydetmek için bekleyen Chicago radyo kanalı muhabiri Helbert Morrison 20. yüzyılın en büyük kazalarından birini o anda kaydeden ender muhabirlerdendir.






Denizcilik tarihinde yaşanan Titanik faciasına benzer şekilde havacılıkta da kazaya konu olan Hindenburg zeplini çağının en hızlı ve en konforlu, özellikle üst kademeden varlıklı misafirleri olan bir araçtı. Üçüncü Reich‘in gurur kaynağı olan bu araç kıtalar arası kesintisiz yolculuk yapan teknoloji harikası bir icattı ve medyanın ilgi odağıydı. Kazanın yarattığı etkinin bu derece büyük olmasının bir nedeni de zeplinlerin üretildiği dönemde çok büyük bir ilgi odağı olmaları ve meydana gelen kazanın insanlarda bir şok etkisi yaratmasıydı.
 

Çok Okunan Konular

Top