• Eğlenceli genel forumlar arasında bir yıldız gibi parlayan en iyi genel forum sitesi Dipsiz Forum'a hoş geldiniz.

    Sadece 3 saniyenizi ayırarak, reklamsız ve güncel forumlar deryasına atlamaya ne dersiniz? Haydi, burası dipsiz bir forum, burada her şey var!

Kahve İçmenin Sağlığa 4 Faydası

Yakida

From bay
Yönetici
23 Mart 2021
1.107
2.680
Bursa
1 Fincan Kahve.jpg

Çoğu insan her gün kahve içer, ancak herkes bu içeceğin aynı zamanda bazı şaşırtıcı sağlık yararları sunduğunu bilmiyor. Bazı araştırmalar, kahve tüketmenin kalp sağlığınızı artırmaya ve diyabet riskini düşürmeye yardımcı olabileceğini bile göstermiştir.

Hatta bir araştırma, günde en az dört fincan kahve içen gönüllülerin, hiç kahve içmeyen veya neredeyse hiç içmeyenlere göre tüm nedenlere bağlı ölüm riskinin yüzde 64 daha düşük olduğunu buldu.

Sonuçlar ayrıca 45 yaşından büyüklerin günde iki fincan fazla kahve içerek ölüm riskini yüzde 30 azaltabileceğini gösterdi.

Kahve aşağıdaki besinleri içerir:

Kafein – Kahvenin kafein içeriği, enerjinizi ve hafızanızı artırmaya yardımcı olur ve ruh halinizi iyileştirir.
Hidrosinamik asitler – Hidrosinamik asitler vücudunuzdaki serbest radikalleri nötralize etmeye ve oksidatif stresi önlemeye yardımcı olur.
magnezyum – Magnezyum, kan basıncınızı düzenlemeye yardımcı olur, düzenli bir kalp atış hızı sağlar ve kemiklerinizi sağlıklı ve güçlü tutar.
Polifenoller – Polifenoller, birçok bitki bazlı gıdada da bulunabilen antioksidanlardır. Bu bileşikler sizi hastalıklardan korumaya yardımcı olabilir.
Potasyum – Potasyum, kaslarınızın düzgün şekilde kasılmasına yardımcı olan gerekli bir elektrolittir. Ayrıca vücudunuzun su dengesini düzenler ve sinir uyarılarını iletir.
B2 Vitamini – B2 Vitamini, vücudunuzun karbonhidratları enerjiye dönüştürmesine yardımcı olan temel bir vitamindir. Vitamin ayrıca cildinizi, saçınızı ve gözlerinizi sağlıklı tutar. B12 vitamini ayrıca vücudunuzun proteinleri ve yağları metabolize etmesine yardımcı olmada rol oynar.

Kahve çok fazla makro besin içermese de, faydalı antioksidanlar açısından doğal olarak zengindir. Veriler, çoğu Amerikalı'nın antioksidanlarının çoğunu kahveden aldığını bile gösteriyor, ancak antioksidan alımınızı artırmak için çok sayıda taze meyve ve sebze tüketmelisiniz.

Araştırmalar, kahve içmenin ve sağlıklı alışkanlıklara sahip olmanın hastalıkları önlemeye yardımcı olabileceğini bulmuştur. Uzmanlar, kahvenin antioksidan içeriği sayesinde hastalıklarla savaşmaya yardımcı olabileceğini öne sürüyor.

Şeker hastalığına karşı korunmaya yardımcı olur

Ayrı bir çalışma, kahvenin diyabete karşı koruyucu faydalar sunabileceğini göstermiştir.

Araştırmada, bilim adamları kahvenin vücuttaki testosteron ve östrojeni düzenleyen protein seks hormonu bağlayıcı globulinin (SHBG) plazma seviyelerini artırmaya yardımcı olduğunu keşfettiler.

Testosteron ve östrojen, Tip 2 diyabet riskine ve Harvard T.H. Chan Halk Sağlığı Okulu, kahve içmenin bu riski yüzde 10'dan fazla azaltmaya yardımcı olabileceğini öne sürüyor.
Kalp sağlığını destekler

2012 yılında yapılan bir Avrupa araştırmasının sonuçlarına göre, orta düzeyde kahve tüketmek kalp yetmezliği riskini azaltmaya yardımcı olabilir.

Veriler, ılımlı tüketimin günde en fazla dört sekiz onsluk bardak olduğunu ve bunun da yüzde 11'lik bir risk azalmasıyla bağlantılı olduğunu ortaya koydu.
Kolon kanserini önlemeye yardımcı olur

Güney Kaliforniya Üniversitesi Norris Kapsamlı Kanser Merkezi'nden elde edilen veriler, kahve tüketmenin kolon kanserini önlemeye yardımcı olabileceğini buldu.

Çalışma için bilim adamları 9.000'den fazla gönüllüden gelen verileri inceledi. Sonuçlara göre günde en az bir veya iki fincan kahve tüketen kişilerin kolon kanseri riskini yüzde 26 oranında azalttı.

Günde 2,5 fincandan fazla kahve tüketen gönüllüler, risklerini en az yüzde 50 oranında azaltmayı başardı. Araştırmacılar, kahvenin olası hastalıklarla mücadele özelliklerinin antioksidan içeriğine bağlanabileceğini söyledi.

Kahve, kafein ve şeker içeriği nedeniyle kötü bir üne kavuşmuştur. Ancak çeşitli araştırmalara göre, aromalar ve ilave şeker hariç bir fincan kahvenin tadını çıkarmak, birçok sağlık yararı sunuyor.

İdeal olarak, kahveniz ilave tatlandırıcılar ve fazladan şeker içermemelidir. Evde kendi kahvenizi yapın ve şeker ve kalori alımınızı kontrol altında tutmak için sadece biraz süt ve bal veya esmer şeker gibi doğal bir Tatlandırıcı kullanın.
 
Top