• Eğlenceli genel forumlar arasında bir yıldız gibi parlayan en iyi genel forum sitesi Dipsiz Forum'a hoş geldiniz.

    Sadece 3 saniyenizi ayırarak, reklamsız ve güncel forumlar deryasına atlamaya ne dersiniz? Haydi, burası dipsiz bir forum, burada her şey var!

Magnezyum Ne İşe Yarar? Magnezyumun Faydaları

Yeni Üye (2)

Azimli üye
Tam Üye
4 Nisan 2021
158
366
Bir üst klasör
Magnezyum, dinlendirici uykudan, güçlü kemiklere ve migren ağrılarının dinmesine kadar bu mineral sağlık için hayati önem taşır.

Magnezyuma Neden İhtiyacımız Var?​

Esas olarak kemiklerimizde depolanan mineral magnezyum, yiyeceklerimizi enerjiye dönüştürmemize ve vücudumuzun kemik sağlığı için önemli olan hormonları üretmesine yardımcı olur. Diğer şeylerin yanı sıra kan şekeri kontrolünü ve kan basıncını düzenleyen 300’den fazla enzim sisteminde rol oynar. Ayrıca sinir fonksiyonu, kas aktivitesi ve kalp ritmi için de önemlidir.



Magnezyum Hangi Gıdalarda Bulunur?​

Lif içeriği yüksek yiyecekler magnezyum içeriği açısından zengin bir kaynaktır. Ispanak ve lahana gibi yeşil, yapraklı sebzeler, brokoli ve kabak gibi sebzeler, fındık (özellikle badem), tohumlar, tahıllar ve baklagiller iyi magnezyum kaynaklarıdır. Süt ürünleri, çikolata ve kahve biraz magnezyum içerebilir ancak, sıvı gıdalardan en iyi magnezyum kaynağı soda olarak karşımıza çıkıyor. Magnezyum değerlerinizin düşük olabileceğini düşünüyorsanız, bir kapsül, tablet veya transdermal sprey şeklinde alınabilen bir magnezyum takviyesi kullanabilirsiniz.

Uyku sorununu hafifletir​

Magnezyum genellikle uykusuz geceler için bir çare olarak lanse edilir ve bu iddianın arkasında kanıtlar vardır. Araştırmada altın standart olan gözleri kapalı insan grubu üzerinde, plasebo kontrollü bir klinik çalışma yapıldı. Uykusuzluğu olan yaşlı insanlar arasında bir magnezyum takviyesinin bir plasebo ile etkilerini karşılaştırdılar. Katılımcılar, sekiz hafta boyunca bir plasebo veya 500 mg magnezyum aldılar ve bu süre boyunca uykusuzluklarının ciddiyetinin kaydını tuttular.



Magnezyum grubu daha uzun süre uyudu, daha fazla uyku hormonu melatonin üretti, uyku halinden ayılması daha az zaman aldı, kan dolaşımında daha az stres hormonu ( kortizol ) vardı ve rahatsızlık veren erken uyanmalar yaşamadılar. Başka bir deyişle, daha iyi ve daha uzun süre uyudular.

Tip 2 Diyabeti Azaltır​

Hem tip 1 hem de tip 2 şeker hastalarında magnezyum eksikliği yaygındır. Araştırmalar, kepekli tahıllar, fasulye, kabuklu yemişler ve yeşil yapraklı sebzeler gibi magnezyum açısından zengin gıdaların tüketiminin artmasının tip 2 diyabet riskini azaltabileceğini göstermiştir. Magnezyum Araştırma Derneği’nin kılavuzları, diyabet hastalarının günlük 240-480 mg magnezyum takviyesi almaktan fayda sağlayacağını öne sürüyor.

Kalp Sağlığına Yardımcı Olur​

Birden fazla insan üzerinde yapılan araştırmalardan elde edilen kanıtlar, daha yüksek magnezyum alımının ( ister iyi bir beslenme ya da düzenli bir takviye sayesinde olsun ) yüksek tansiyon, felç ve kalp hastalığı gibi önemli kardiyovasküler sorunlara karşı korunmaya yardımcı olduğunu buldu.



Migreni Önler​

Başka bir çalışma, 130 kişi arasında migren tedavisi olarak bir plasebo ile magnezyum, riboflavin ve koenzim Q10 içeren bir takviyeyi karşılaştırdı. Üç ay boyunca aldılar, ardından araştırmacılar migren sıklığını, ağrı seviyesini ve günlük yaşam üzerindeki etkisini analiz ettiler. Magnezyum grubu arasında, aylık migren ağrısı olan günler neredeyse üçte bir azaldı (6.2 günden 4.4’e), ağrı yoğunluğu azaldı ve yaşam üzerindeki etki puanı 4.8 puan düştü (plasebo grubundaki iki puanla karşılaştırıldığında).

Kim daha fazlasını ister?​

Araştırmalar gösteriyor ki, 1940’tan beri gıdalarımız daha az magnezyum içeriyor; çedar peynirinde yüzde 38, tam yağlı sütte yüzde 21 ve sebzelerde yüzde 24 düşüş oldu. 1968’den bu yana, buğdayın içeriği de neredeyse yüzde 20 azaldı – bu yüzden, yeteri kadar almak için hepimizin biraz daha fazla çalışmamız gerekiyor. Kemiğin magnezyum içeriği yaşla birlikte azaldığından, özellikle 65-75 grubunda magnezyum eksikliği miktarı fazla olduğundan, yaşlıların öğünlerinde yeterince magnezyum depolamaları önemlidir.



Ne kadara ihtiyacım var?​

Dünya Sağlık Örgütü’ne göre, günde 270 mg magnezyum alması gerekiyor. İshale neden olabileceğinden, yüksek doz magnezyum takviyesi (400 mg’dan fazla) almamaya özen gösterin. Bununla birlikte, düzenli olarak 400 mg veya daha azının size herhangi bir zarar vermesi olası değildir. Magnezyum ayrıca tansiyon, kas gevşetici ilaçlar ve bazı antibiyotiklerle kullanıldığında yan etki gösterebilir, bu nedenle kullanmadan önce doktorunuza danışın.

Emziriyorsanız, hamile iseniz veya tıbbi gözetim altındaysanız, takviyeleri almadan önce aile doktorunuza danışın.
 

Çok Okunan Konular

Top